Τετάρτη 18 Μαΐου 2011

Τρίτη 17 Μαΐου 2011

Σοφά λόγια...

Έρωτας είναι η αυταπάτη ότι μια γυναίκα είναι διαφορετική από τις άλλες. H. L. Mencken

 Έχασα 120 κιλά σε μία μέρα. Με άφησε η γυναίκα μου. Ανώνυμος

 Αγάπη μου: ο πιο δημοφιλής τρόπος που χρησιμοποιείς όταν απευθύνεσαι σε άτομο του άλλου φύλου,
που δεν μπορείς να θυμηθείς το όνομά του την συγκεκριμένη στιγμή. Oliver Herford

 Αγρότης είναι ένας άνθρωπος που ιδρώνει για να κάνει το γιο του κύριο,
που αργότερα θα ντρέπεται για τον πατέρα του.  
Αντριέν Ντε Κουρσέλ

 Αν ζήσεις αρκετό καιρό, θα καταλάβεις ότι όλες οι νίκες μετατρέπονται σε ήττες. Simone De Beauvoir

 Άν μια εικόνα αξίζει χίλιες λέξεις τότε γιατί όλες οι φωτογραφίες έχουν λεζάντες;  
Paul Levinson, (Kαθηγητής στο New School for Social Research)

 Αυτός που δεν κάνει λάθη, συνήθως δεν κάνει τίποτα. Edward John Phelps

Βασικά μου χρειάζεται μόνο ένα ποτό για να μεθύσω.
Tο πρόβλημα είναι ότι δεν θυμάμαι αν είναι το δέκατο τρίτο ή το δέκατο τέταρτο. George Burns

 Γάμος είναι η αποτυχημένη προσπάθεια να δώσεις διάρκεια σε ένα τυχαίο γεγονός. Albert Einstain

Γάμος είναι το τίμημα που πληρώνουν οι άνδρες για το σεξ
και σεξ είναι το τίμημα που πληρώνουν οι γυναίκες 
για τον γάμο. Ανώνυμος

 Δεν αξίζω αυτό το βραβείο, αλλά από την άλλη μεριά έχω αρθρίτιδα την οποία επίσης δεν αξίζω. Jack Benny

 Δεν μισώ τους εχθρούς μου, γιατί εγώ τους έφτιαξα.  
Red Skelton

 Δεν ξέρω αν τα περισσότερα τραγούδια γράφονται, όπως λένε, σε δύσκολες στιγμές.
Θέλω να πιστεύω, πάντως, πως ονειρεύονται τις πιο ευτυχισμένες. Στέλιος Παπαϊωάννου

 Δεν ξέρω με τι όπλα θα γίνει ο 3ος παγκόσμιος πόλεμος, αλλά ο 4ος θα γίνει με ξύλα και πέτρες. Albert Einstein

 Δεν μπορεί να συμβεί κρίση την επόμενη εβδομάδα. Το πρόγραμμά μου είναι ήδη πλήρες. Henry Kissinger

 Δεν υπάρχει τίποτα στον κόσμο όπως η αφοσίωση μιας παντρεμένης γυναίκας.
Κρίμα που κανένας σύζυγος δεν την έχει γνωρίσει.  
Oscar Wilde

 Δεν φοβάμαι να πεθάνω. Aπλώς δεν θέλω νάμαι εκεί όταν γίνει. Woody Allen

 Δώσε μου τις πολυτέλειες της ζωής και μπορώ να κάνω χωρίς τα αναγκαία. Frank Loyd Wright

 Είναι πολύ ενθαρρυντικό, όταν αναλογίζομαι,
 ότι ο Μότσαρτ στην ηλικία μου ήταν ήδη ένα χρόνο νεκρός. Tom Lehrer

 Είσαι μεσήλικας όταν έχεις συναντήσει τόσο πολύ κόσμο,
 ώστε κάθε άνθρωπος που γνωρίζεις σου θυμίζει κάποιον άλλο. Ogden Nash

 Έκανα δεκαπέντε χρόνια να ανακαλύψω πως δεν είχα ταλέντο συγγραφέα,
αλλά ήταν πια αργά για να τα παρατήσω. Είχα γίνει διάσημος. Robert Benchley

 Είχε πει ότι θα πέθαινε αν δεν την παντρευόταν και το έκανε. Εβδομήντα πέντε χρόνια αργότερα. Ανώνυμος

 Η αναζήτηση της ευτυχίας είναι μία από τις βασικές αιτίες της δυστυχίας. Eric Hoffer

 Η γυναίκα μας εμπνέει να κάνουμε μεγάλα πράγματα και μας εμποδίζει να τα πετύχουμε. Dumas

 Η ευτυχία δημιουργεί φίλους, Η δυστυχία τους δοκιμάζει. Αγνωστος

 Η Ιστορία παίζεται την πρώτη φορά ως τραγωδία, τη δεύτερη ως φάρσα . Μάρξ

 H Mάργκαρετ Θάτσερ δεν μου αρέσει. Oύτε σα γυναίκα, ούτε σαν άντρας. Francois Mitterand

 Η πείρα είναι μια χτένα που την αποχτάς όταν είσαι πια φαλακρός! Αγνωστος

 Η τηλεόραση είναι η τσίχλα των ματιών. Fred Allen

 Η τύχη χτυπάει την πόρτα σου μόνο μια φορά, αλλά η ατυχία έχει πολύ μεγαλύτερη υπομονή... Laurence J. Peter

 Kαμιά γυναίκα δεν είναι καλύτερη από δύο. Edmund Fulle

 Kάποτε υπήρχαν ηθοποιοί που προσπαθούσαν να γίνουν σταρ.
Tώρα υπάρχουν σταρ που προσπαθούν να γίνουν ηθοποιοί. Lawrence Olivie

 Κυνικός είναι αυτός που ξέρει την τιμή όλων των πραγμάτων, αλλά την αξία κανενός. Oscar Wilde

 Kυνικός είναι ο άνθρωπος που όταν μυρίζει λουλούδια, ψάχνει να βρει το φέρετρο. H. L. Menken

 Mε δίκασαν ερήμην και με καταδίκασαν εις θάνατον ερήμην.
Tους είπα ότι μπορούν να με εκτελέσουν ερήμην. Brendan Behan

 Με τα λεφτά δεν αποκτάς φίλους, αποκτάς όμως καλύτερης κλάσης εχθρούς. Spike Mulligan

 Mια γυναίκα με οδήγησε στο πιοτό και ποτέ δεν βρήκα την ευκαιρία να την ευχαριστήσω. W. C. Fields

 Mου αρέσουν οι μακρινοί περίπατοι. Eιδικά όταν τους κάνουν ενοχλητικά άτομα. Fred Allen

 Νευρωτικός είναι ο άνθρωπος που χτίζει κάστρα στον αέρα. Ψυχωτικός είναι εκείνος που ζει μέσα σ΄ αυτά
και ψυχίατρος αυτός που παίρνει τα νοίκια. Jerome Lawrence
                 
 Οι γέροι δεν πρέπει να τρώνε υγιεινές τροφές,
αλλά αντιθέτως όσα περισσότερα συντηρητικά μπορούν. Robert Orben


Μαγικά κάστρα να ταξιδέψεις…

Όνειρα πολύχρωμα να φτερουγίσουν…
Αναμνήσεις όμορφες που φώλιασαν 
στην ψυχή σου…
Ελπίδες, Χαρές, Αγάπες, 
Προσδοκίες, Χαμόγελα…
Γειά σου Ζωή...
castlessplendours.ppscastlessplendours.pps
6992 K   Προβολή   Λήψη αρχείου 
    

Σάββατο 14 Μαΐου 2011

Κάντε λήψη των αρχείων και διασκεδάστε....

fish.xlsfish.xls
51 K   Προβολή     Λήψη αρχείου  

 
Sun rise and Sun set in Hong Kong.xlsSun rise and Sun set in Hong Kong.xls
252 K   Προβολή      Λήψη αρχείου  



Γράμμα Φινλανδού μαθητή σε Έλληνα φίλο του…

«Αγαπητέ Σωκράτη, μαθαίνω αρχαία ελληνικά και επειδή χθες διαβάζαμε μια επιστολή του Επίκουρου προς το φίλο του Μένοικο... μου άρεσε η προσφώνηση της επιστολής του και προσπάθησα να τη μιμηθώ. Λοιπόν, όπως μου γράφεις, άκουσες ότι εμείς εδώ στη Φιλανδία βγήκαμε πρώτοι στον κόσμο στην Παιδεία, ενώ εσείς δεν τα πήγατε και τόσο καλά και θέλεις να μάθεις το γιατί. Θα προσπαθήσω, όσο γίνεται απλά, να σου περιγράψω το εκπαιδευτικό μας σύστημα και πως περνάω μια ολόκληρη μέρα.
 Το σύστημά μας
Κατ' αρχάς, θα πρέπει να σου πω ότι εμείς εδώ στη Φινλανδία, από την 1η μέχρι και την 9η τάξη πηγαίνουμε στο ίδιο ενιαίο ολοήμερο σχολείο. Αφού προετοιμαστούμε κατάλληλα στην ηλικία των 6-7 ετών σε μια προκαταρκτική τάξη, μόλις συμπληρώσουμε τα εφτά αρχίζει το σχολείο. Από την 1η μέχρι την 6η τάξη το σχολείο λέγεται «Alaaste» και από την 7η μέχρι την 9η τάξη «Yia-ste». Μετά, όσοι θέλουν μπορούν να πάνε στο «Lyseo» ή στο επαγγελματικό σχολείο. Όσοι τελειώνουν το Λύκειο μπορούν να συνεχίσουν, με εξετάσεις φυσικά στα 20 πανεπιστήμια που έχουμε, ακολουθώντας ακαδημαϊκές σπουδές. Αυτοί που θα τελειώσουν το επαγγελματικό σχολείο θα συνεχίσουν στις 29 πολυτεχνικές σχολές μας, οι οποίες είναι περισσότερο προσανατολισμένες στην αγορά εργασίας. Εκεί μπορούν να γίνουν από φυσικοθεραπευτές, νοσοκόμοι μέχρι και μηχανικοί.
Επιλέγουμε μαθήματα
Εγώ προετοιμάζομαι του χρόνου να πάω στο Lyseo - Λύκειο. Εκεί η σχολική περίοδος χωρίζεται σε 5 περιόδους και η κάθε μια διαρκεί 6 εβδομάδες και τελειώνει με μια εβδομάδα εξετάσεων, όπου χορηγούνται και πιστοποιητικά επιδόσεων. Σε κάθε περίοδο οι μαθητές έχουν το δικαίωμα, μέσα από τα προσφερόμενα μαθήματα, να κάνουν τη δική τους επιλογή και να δημιουργήσουν το δικό τους πρόγραμμα μαθημάτων. Υπάρχουν κάποια μαθήματα που είναι υποχρεωτικά, όμως η χρονική κατανομή είναι δουλειά του μαθητή. Για να το καταλάβεις, αυτό που θα πρέπει να σου πω είναι ότι παρότι είσαι π.χ. στη δεύτερη τάξη, μπορείς, αν θέλεις, να παρακολουθήσεις κάποια μαθήματα της πρώτης ή και της τρίτης τάξης. Η επιλογή είναι δική σου υπόθεση και εξαρτάται από τη διάθεση, την όρεξη και τις προθέσεις σου. Αν σε κάποιο μάθημα δεν περάσεις τις εξετάσεις μπορείς να το επαναλάβεις κάποια στιγμή της χρονιάς που θα νιώθεις έτοιμος. Για τις γλώσσες και τα μαθηματικά υπάρχουν τα λεγόμενα «βραχύχρονα» και τα «μακρόχρονα» εντατικά τμήματα.
Είμαστε όλοι ίσοι
Δεν έχουμε καθόλου ιδιωτικά σχολεία, ούτε ειδικά ή ελίτ σχολεία υπεροχής. Στο ίδιο σχολείο μ' εμένα πηγαίνει και η κόρη του πρωθυπουργού μας, του προέδρου της ΝΟΚΙΑ, του θυρωρού μας και πολλά άλλα παιδιά με αναπηρίες, καθώς και τα παιδιά μεταναστών.
Εμείς, όπως λέει και ο πρωθυπουργός μας, «είμαστε μια μικρή χώρα και δεν έχουμε την πολυτέλεια να χάσουμε ούτε ένα παιδί, διότι κοινωνικοί αποκλεισμοί, διακρίσεις και γκετοποιήσεις δεν έχουν θέση στη μάθηση. Θεωρούμε ότι ενσωμάτωση, κοινωνικοποίηση και μάθηση πάνε μαζί». Σε όλα τα σχολεία μας τα πρότυπα είναι οι καλύτεροι, αλλά όπως είναι δομημένο το σύστημά μας, μη νομίσεις ότι όσοι δεν είναι πρώτοι υποφέρουν και νιώθουν μειονεκτικά. Το αντίθετο μάλιστα, οι καλύτεροι παρακινούν τους υπόλοιπους προς τα πάνω και ο καθένας, με τη βοήθεια φυσικά των δασκάλων μας, προσπαθεί να ξεπεράσει τον εαυτό του, αντί να απογοητευτεί και να πέσει στην αδράνεια.
Μετά το βασικό μάθημα, οι πιο αδύναμοι έχουν ενισχυτική διδασκαλία και ψυχολογική στήριξη, γι' αυτό και οι πρώτοι μαθητές κάθε τόσο εναλλάσσονται.
Με αυτόν τον τρόπο δίνουμε ίσες ευκαιρίες σε όλους και παράλληλα διατηρούμε την κοινωνική συνοχή μας, σαν μαθητές αλλά και σαν κοινωνία, νομίζω.
Η παιδεία είναι εντελώς δωρεάν μέχρι και την αποφοίτηση από το Πανεπιστήμιο ή το Πολυτεχνείο. Πρόσφατα ήρθαν στο σχολείο μας δάσκαλοι από άλλες χώρες για να μελετήσουν το σύστημά μας και μας είπαν πως έμειναν έκπληκτοι, γιατί δεν είδαν κανένα γκράφιτι στο σχολείο μας. Λένε μάλιστα πως στα σχολεία μας στη Φινλανδία η σχολική βία είναι ανύπαρκτη, σε βαθμό. ανησυχητικό.
Δεν γνωρίζω αν αυτό είναι τόσο κακό, ίσως όμως αυτό να εξηγεί γιατί είμαστε σε διακοπές στη Ρόδο, «ξεσαλώνουμε» λίγο, όπως είδα το καλοκαίρι, και «τα τσούζουμε» ακόμη περισσότερο.
Το ότι είμαστε στο ίδιο σχολείο παιδιά από τόσο διαφορετικά κοινωνικά στρώματα, νομίζω πως μας βοηθάει στο να μαθαίνουμε να σεβόμαστε και να εκτιμάμε ο ένας τον άλλον ανεξάρτητα από το πόσα λεφτά έχει ο μπαμπάς, ανεξάρτητα από τις πνευματικές και σωματικές αναπηρίες ή από το τι χρώμα έχει η επιδερμίδα μας.

Αγαπάμε ό,τι κάνουμε
Αυτό μας βοηθάει πολύ και στην επιλογή του επαγγέλματος. Σύμφωνα με μια έρευνα που δημοσιεύτηκε πρόσφατα, «οι περισσότεροι δεκάχρονοι συμμαθητές μου πιστεύουν ότι το καλύτερο επάγγελμα, είναι αυτό που τους αρέσει, που το κάνουν με το κέφι και όρεξη, όπου μπορούν να γνωρίσουν ενδιαφέροντες ανθρώπους και να έχουν τη δυνατότητα να πάνε διακοπές όπου τους αρέσει. Το πόσα λεφτά θα βγάζουν είναι σημαντικό αλλά όχι το σημαντικότερο κίνητρο».
Αυτό μπορεί να εξηγεί και το ότι, αν ακούσεις, η Φινλανδία είναι η χώρα με το χαμηλότερο δείκτη διαφθοράς στον κόσμο. Οι δάσκαλοί μας παίρνουν πολύ λιγότερα λεφτά από τους Γερμανούς και τους Γάλλους, δεν έχουν το καλύτερο αυτοκίνητο, αλλά όμως αυτό δεν τους εμποδίζει να αγαπούν αυτό που κάνουν. Νομίζω πως η κακή παιδεία και διαφθορά πάνε χέρι- χέρι.
Εδώ θα πρέπει να σου πω ότι το αγαπημένο σύνθημα του διευθυντή μας Βαατάινεν είναι: «Προτιμάω έναν ευτυχισμένο οδοκαθαριστή από έναν νευρωτικό ακαδημαϊκό». Τον αγαπάμε πολύ γιατί δεν κάνει καμία διάκριση και είναι προστατευτικός και φιλικός σε όλους.
Συνεχώς μας μιλάει για τον Πλάτωνα και τον Αριστοτέλη σας που έλεγαν πως: «η μάθηση καλλιεργείται καλύτερα εκεί όπου βρίσκει σταθερό συναισθηματικό έδαφος, διότι δεν είναι κάτι, που εισάγεται στον ανθρώπινο νου μόνο με την εξωτερική διαδικασία της διδασκαλίας (επανάληψη και μίμηση). Αλλά είναι μία εσωτερική διεργασία ίδιας και εμπειρικής ανακάλυψης, που χωρίς την αμοιβαία βούληση δε μεταδίδεται».

Μια ημέρα μου
Τώρα θα σου περιγράψω πως περνάω την ημέρα μου. Στις 8 αρχίζει το σχολείο μέσα στην τάξη και χωρίς συγκεντρώσεις στο προαύλιο, όπου μέσω ηχείων ακούμε μια εισαγωγική ομιλία αν πρόκειται για κάποια επέτειο, αλλά συνήθως ακούμε μόνο λίγη μουσική για περισυλλογή και ψυχολογική προετοιμασία για το μάθημα. Κάθε μαθητής κάθεται σε ένα θρανίο - τραπεζάκι, που δεν είναι πάντα το ίδιο, επειδή σε εμάς δεν αλλάζουν αίθουσα οι δάσκαλοι αλλά οι μαθητές.
Κάθε δάσκαλος έχει τη δική του αίθουσα και νομίζω πως είναι σωστό, διότι εκεί μέσα έχει τα προσωπικά του αντικείμενα, βιβλία και ό,τι άλλο χρειάζεται για το μάθημά του. Κάθε τάξη έχει επιδιασκόπιο, ραδιόφωνο, τηλεόραση, βίντεο και έναν Η/Υ συνδεδεμένο με το Διαδίκτυο.

Ο δάσκαλος υποδέχεται τα παιδιά στην τάξη του σαν οικοδεσπότης. Όποιος θέλει μπορεί να ζητήσει ακουστικά και μάλιστα ο καθηγητής μου των λατινικών έχει στην τάξη του και έναν οικιακό κινηματογράφο. Για τις γλώσσες έχουμε ένα εργαστήριο γλωσσών, για τη βιολογία ένα ειδικό εργαστήριο κ.λπ. Στον δάσκαλο μιλάμε πάντοτε στον ενικό και αν έχουμε κάποιο πρόβλημα φωνάζουμε «hei ope» που σημαίνει «ε δάσκαλε» και έρχεται ο δάσκαλος να μας βοηθήσει.
Αν κάποιος δεν ξέρει κάτι ή δεν έχει λύσει κάποιο πρόβλημα, δε σημαίνει απολύτως τίποτα. Η φιλοσοφία μας είναι πως κάθε μαθητής είναι υπεύθυνος για τη μάθηση του. Ο δάσκαλος είναι υποχρεωμένος να του κάνει ενισχυτικά μαθήματα τις απογευματινές ώρες. Αν κάποιος μαθητής ήταν άρρωστος ή πήγε μερικές ημέρες με τους γονείς του διακοπές, ο δάσκαλος υποχρεούται να του αναπληρώσει τις ώρες με ενισχυτική διδασκαλία.
Παρότι θεωρούμε ότι ο μαθητής μαθαίνει μόνο γιατί το επιθυμεί ο ίδιος, υπάρχουν κάπου - κάπου μικρά τεστ αλλά περισσότερο για κίνητρο υποκίνησης. Κάθε μάθημα κρατάει 45 λεπτά και ακολουθεί ένα διάλειμμα ενός τετάρτου. Στις 11.45 και για μισή ώρα υπάρχει φαγητό, στο εστιατόριο φυσικά και όχι μέσα στις τάξεις. Δευτέρα και Παρασκευή το σχολείο τελειώνει στις 14.00, εκτός κι αν κάποιος θέλει να κάνει κάτι δημιουργικό μέσα στο σχολείο, όπως π.χ. σπορ ή κάτι άλλο. Τις άλλες ημέρες το σχολείο τελειώνει στις 16.00.
Στο Λύκειο, όπως σου έγραψα, μετά από 5 εβδομάδες σχολείο, υπάρχει μια εβδομάδα εξετάσεων σε έξι μαθήματα. Αν κάποιος δεν επέλεξε κάποιο μάθημα, την ημέρα εκείνη είναι ελεύθερος. Για τα τεστ δεν υπάρχει συγκεκριμένος χρόνος. Όποιος τελειώσει πάει στο σπίτι του. Οι καθηγητές, συνήθως δεν επιτηρούν καθόλου, αλλά κανείς μας δεν διανοείται να μιλήσει ή να αντιγράψει γιατί θεωρείται μεγάλη ντροπή. Αν κάποιος δεν είναι ευχαριστημένος με τη βαθμολογία μπορεί να ζητήσει να μη ληφθεί υπόψη και να την επαναλάβει μετά από μερικές εβδομάδες. Μετά την εβδομάδα των τεστ παίρνουμε τα πιστοποιητικά επιδόσεων. Το τι κάναμε σε όλη τη διάρκεια των 5 εβδομάδων δεν είναι και τόσο σημαντικό. Μετά το σχολείο πηγαίνω στο σπίτι, συνήθως χωρίς την τσάντα μου, αφού εκεί θα κάνω εντελώς διαφορετικά πράγματα από αυτά που έκανα στο σχολείο. Θα ασχοληθώ με άλλα πράγματα που μου αρέσουν επίσης, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν θα διαβάσω κάτι άλλο. Διαβάζουμε πάρα πολύ εξωσχολικά βιβλία, γι' αυτό και στην ανάγνωση βγήκαμε πρώτοι με απόσταση από το δεύτερο, ενώ εσείς όπως άκουσα πιάσατε «πάτο».

Υστερόγραφο
Όπως θα κατάλαβες, η επιτυχία μας είναι ένας συνδυασμός πολλών παραγόντων. Όπως μας λέει και ο δάσκαλος μας, ο Καουρισμάκι, «η εκπαίδευση δε γίνεται ποτέ μέσα σε ένα πολιτικό και- πολιτισμικό κενό. Είναι συστατικό κομμάτι του συνόλου της κοινωνίας, όπου δάσκαλοι, γονείς, μαθητές και πολιτεία συμβάλουν κατά τον ίδιο βαθμό». Η δασκάλα μας μάλιστα, η Κεκόνεν, μας λέει ότι «συμμετοχή στην παιδεία μας έχουν η οικογένεια και η γειτονιά, το κοινωνικό περιβάλλον, δηλαδή η κοινωνία με τις αξίες και τα πρότυπα της, ο δεδομένος χώρος και χρόνος, οι ανθρώπινες σχέσεις, οι νόμοι και τα ΜΜΕ με τις απόψεις και εικόνες που μεταδίδουν».
Γι' αυτό πιστεύω ότι είναι κάτι που δεν αντιγράφεται από κάποιους ειδικούς. Μάλλον θα πρέπει να ανοίξετε έναν πανεθνικό διάλογο, όπου θα συμμετέχουν όλοι και φυσικά κι εσείς τα παιδιά και όχι μόνο κάποιοι «ειδικοί». Το σημειώνω, γιατί άκουσα ότι θα έρθουν στο σχολείο μας κάποιοι «ειδικοί» από την Ελλάδα για να μελετήσουν το σύστημα μας. Φοβάμαι ότι θα δουν ό,τι τους βολεύει. Χωρίς την κινητοποίηση και τη βούληση ολόκληρης της κοινωνίας σας, δεν νομίζω πως θα πετύχετε κάτι. Νομίζω πως το σύστημα μας είναι πολύ απλό, τόσο απλό, που μόνο άνθρωποι δημιουργικοί ή παιδιά μπορούν ποτέ να το φανταστούν και να το εφαρμόσουν και όχι γραφειοκράτες που θα στείλετε να το μελετήσουν. Πρόσφατα, μαζί με τους γονείς μου παρακολουθήσαμε μια μαγνητοφωνημένη Ομιλία στη βιβλιοθήκη του σχολείου μας από ένα καθηγητή από το ΜΙΤ της Μασαχουσέτης, τον Symour Papert, ο οποίος μας είπε: «Όλα τα συστήματα είναι κουτά. Εμείς νομίζουμε ότι τα συστήματα είναι έξυπνα. Πολύ σπάνια όμως τα συστήματα μπορούν να δουν αυτό που συμβαίνει κάτω από τη μύτη τους. Ένα σύστημα, από τη στιγμή που μπαίνει στη λογική της συντήρησης, από τη στιγμή που εναντιώνεται στο άνοιγμα του μυαλού και στην ιδέα της αλλαγής, αρέσκεται να πιστεύει στην ίδια του την προπαγάνδα, στις ιστορίες που ουσιαστικά μόνο του δημιουργεί... Μια κραταιά γραφειοκρατία μπορεί να έχει όλες τις πληροφορίες αλλά λόγω έλλειψης ευελιξίας και καθαρής σκέψης να μην μπορεί να αντιδράσει και να καθορίσει τα γεγονότα».
Νομίζω πως θα συμφωνήσεις, γι' αυτό και στο σχολείο μας οι γονείς μας συμμετέχουν ενεργά στην αξιολόγηση πρόσληψης του διευθυντή αλλά και των καθηγητών. Αν δε συμμετέχουν οι άμεσα ενδιαφερόμενοι για να συναποφασίσουν για το ποιοι θα αναλάβουν το έργο εκπαίδευσης των παιδιών τους, ποιος θα το κάνει καλύτερα και χωρίς σκοπιμότητες; Είμαι πολύ περίεργος να μάθω πως είναι το δικό σας σύστημα και πως περνάτε την ημέρα σας.
Με ρώτησες πόσο έχει σ' εμάς το τελευταίο μοντέλο της NOKIA, και το Touareg της VW, ειλικρινά δεν ξέρω γιατί δεν έχω κινητό και ο μπαμπάς μου έχει ένα παλιό τζιπ, διότι εμείς στη Φινλανδία έχουμε χιλιάδες χιλιόμετρα χωματόδρομων. Πάντως, το καλοκαίρι που ήμουν στη Ρόδο, είδα πολλά πανάκριβα τζιπ και σκέφτηκα πως μάλλον θα τα χρειάζονται για να πηγαίνουν για σαφάρι στη Σαχάρα, διότι το νησί δεν έχει και τόσους πολλούς δρόμους. Λοιπόν φίλε μου, «Kiitos» (ευχαριστώ) για το σήμα του «Ολυμπιακού» που μου έστειλες, της αγαπημένης σου ομάδας όπως μου λες, δυστυχώς δεν την γνωρίζω. Ελπίζω με αυτό να μη σε στενοχώρησα, αλλά οφείλω να σου πω, πως με το ποδόσφαιρο δεν τα πάω και τόσο καλά. Στον ελεύθερο χρόνο μου προτιμάω να πάω στη βιβλιοθήκη της γειτονιάς μου, να σερφάρω λίγο στο Ιντερνέτ, να πάω για σκι ή πατινάζ στον πάγο με τους φίλους μου και τις λίγες ώρες την εβδομάδα που βλέπω τηλεόραση, προτιμάω να δω κανένα ντοκιμαντέρ για την ιστορία σας και άλλες μακρινές χώρες, που δεν έχω πάει. Όπως άκουσα, σύμφωνα με το Ευρωβαρόμετρο, είμαστε η χώρα με τη χαμηλότερη τηλεθέαση στην Ευρώπη. Ξέχασα, δε, να σου πω ότι εκτός της σχολικής, σε κάθε γειτονιά μας υπάρχει μια δημόσια βιβλιοθήκη και δεν υπάρχει μαθητής που να μην έχει μια δανειστική ταυτότητα βιβλίων ή σύνδεση με το ιντερνέτ.
Φίλε μου, σου εύχομαι καλή επιτυχία και κουράγιο. Δυστυχώς ή ευτυχώς δεν υπάρχει άνθρωπος στον κόσμο που να μπορούσε να επιλέξει το τόπο γέννησης του.
Φιλικά, Markus Bootsarb 


Πέμπτη 12 Μαΐου 2011

Μάθημα κατάσβεσης φωτιάς...

ΙΣΩΣ ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΣΥΝΕΙΔΗΤΟΠΟΙΗΣΕΙ ΤΗΝ ΔYΝΑΜΗ ΚΑΤΑΣΒΕΣΗΣ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΕΝΑ ΒΡΕΓΜΕΝΟ ΠΑΝΙ!


ΑΥΤΟ ΤΟ ΣΥΝΑΡΠΑΣΤΙΚΟ video ΔΕΙΧΝΕΙ ΠΩΣ ΝΑ ΧΕΙΡΙΣΤΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΜΙΑ ΣΥΝΗΘΙΣΜΕΝΗ ΜΙΚΡΟ-ΠΥΡΚΑΪΑ ΟΠΩΣ ΤΟ ΛΑΔΙ ΣΤΟ ΤΗΓΑΝΙ!


ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΜΕΡΟΣ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΩΝ ΟΠΟΥ Ο ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΣ ΦΟΡΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΛΛΗΛΗ ΣΤΟΛΗ ΚΑΙ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΩΝΤΑΣ ΕΝΑ ΚΟΝΤΑΡΙ 
ΜΗΚΟΥΣ 3,00m ΣΤΗΝ ΑΚΡΗ ΤΟΥ ΟΠΟΙΟΥ ΥΠΑΡΧΕΙ ΔΟΧΕΙΟ ΜΕ ΝΕΡΟ 1,5lit, 
ΧΥΝΕΙ ΤΟ ΝΕΡΟ ΣΤΗ ΦΩΤΙΑ.

ΤΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΕΙΝΑΙ ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΚΟ ΚΑΙ ΤΡΑΒΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΗ ΤΩΝ ΣΠΟΥΔΑΣΤΩΝ.

ΕΠΕΙΔΗ ΤΟ ΝΕΡΟ ΕΙΝΑΙ ΒΑΡΥΤΕΡΟ ΑΠΟ ΤΟ ΛΑΔΙ, ΦΘΑΝΟΝΤΑΣ ΣΤΟΝ ΠΥΘΜΕΝΑ ΤΟΥ ΑΝΑΜΜΕΝΟΥ ΣΚΕΥΟΥΣ, ΑΤΜΟΠΟΙΕΙΤΑΙ ΣΤΙΓΜΙΑΙΑ…


Η ΕΚΡΗΚΤΙΚΗ ΔΥΝΑΜΗ ΤΟΥ ΑΤΜΟΥ ΕΚΤΙΝΑΣΣΕΙ ΤΟ ΑΝΑΜΜΕΝΟ ΛΑΔΙ ΠΑΝΩ 
ΚΑΙ ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΟ ΣΚΕΥΟΣ.
ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΕΚΤΟΝΩΣΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙΤΑΙ ΜΙΑ ΠΥΡΙΝΗ ΣΦΑΙΡΑ ΣΕ ΥΨΟΣ 11 m 
ΠΟΥ ΜΟΙΑΖΕΙ ΜΕ ΠΥΡΗΝΙΚΟ ΜΑΝΙΤΑΡΙ.
ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΔΩΜΑΤΙΟ ΤΗΣ ΚΟΥΖΙΝΑΣ, Η ΠΥΡΙΝΗ ΣΦΑΙΡΑ ΧΤΥΠΑ ΣΤΟ ΤΑΒΑΝΙ ΚΑΙ 
Η ΦΩΤΙΑ ΑΠΛΩΝΕΤΑΙ ΑΜΕΣΑ ΣΕ ΟΛΟ ΤΟ ΔΩΜΑΤΙΟ.


ΠΡΟΣΟΧΗ:  ΠΟΤΕ ΜΗΝ ΠΕΤΑΤΕ ΖΑΧΑΡΗ ή ΑΛΕΥΡΙ ΣΕ ΑΝΑΜΜΕΝΟ ΛΑΔΙ. 
ΕΝΑ ΦΛΥΤΖΑΝΙ ΑΠΟ ΤΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΕΧΕΙ ΤΗΝ ΕΚΡΗΚΤΙΚΗ ΔΥΝΑΜΗ 
ΔΥΟ ΡΑΒΔΩΝ ΔΥΝΑΜΙΤΗ!  
SOS SOS FIRE.wmvSOS SOS FIRE.wmv
1432 K   Λήψη αρχείου  

 

Ανθρώπινο ρολόι...

Κάντε κλικ στο ρολόι να δείτε την ώρα με νούμερα 
(προσέξτε τα ανθρωπάκια που κάθονται 
μπροστά από τα νούμερα και
συμμετέχουν στις αλλαγές)
Κάντε κλικ να πάτε πίσω στο ρολόι.
Καλό και ακριβείας!!!

Τετάρτη 11 Μαΐου 2011

Ξέρετε ότι...

Για τις μετακινήσεις των βουλευτών με τον σιδηρόδρομο ή τα υπεραστικά λεωφορεία ή τα πλοία των εσωτερικών γραμμών υπάρχει ατέλεια? 

Για τους βουλευτές της περιφέρειας διατίθενται ετησίως 104 εντολές μετακίνησής τους αεροπορικώς? 

Αναφορικά με τα έξοδα κίνησης (εκτός από τις ατέλειες  και τα τζάμπα εισιτήρια) στους βουλευτές Επικρατείας, Α' και Β' Αθηνών, Α' και Β' Πειραιώς, αλλά και σε όσους οι περιφέρειες διαθέτουν αεροπορική σύνδεση με την Αθήνα καταβάλλεται το ποσό των 450 ευρώ,
ενώ στους βουλευτές των οποίων οι περιφέρειες είναι πιο κοντά στην πρωτεύουσα καταβάλλονται 600 ευρώ και σε όσους οι περιφέρειες βρίσκονται μακριά καταβάλλονται 750 ευρώ και στους βουλευτές Κυκλάδων και Δωδεκανήσου καταβάλλεται το ποσό των 1.000 ευρώ?

Όσον αφορά τα αυτοκίνητα που παρέχονται στους βουλευτές, αυτό γίνεται μέσω σύμβασης χρηματοδοτικής μίσθωσης με εταιρεία Leasing?
 

Επιπλέον οι βουλευτές λαμβάνουν επίδομα οργάνωσης γραφείου, το οποίο κατανέμεται ως εξής: για τους βουλευτές Επικρατείας, Α' και Β' Αθηνών, 
Α' και Β' Πειραιώς (1.200 ευρώ) και για τους βουλευτές της περιφέρειας (1.500 ευρώ)?
Τα  ποσά αυτά είναι αφορολόγητα?
 
Επίσης τους παρέχεται επίδομα οικογενειακών βαρών βάσει δήλωσης για την οικογενειακή κατάστασή τους (ισχύει ό,τι για τους δημόσιους υπαλλήλους: 10% για τον έγγαμο και 5% για κάθε παιδί).  
 

Για τις γνωστές επιστολές που λαμβάνουν οι πολίτες από τους εκλεγμένους εκπροσώπους τους καταβάλλεται στους βουλευτές κάθε μήνα ποσό  που αντιστοιχεί σε 1.000 επιστολές και διπλασιάζεται φυσικά τα Χριστούγεννα και το Πάσχα?

Οσον αφορά τα (σταθερά) τηλέφωνα που χρησιμοποιούν ατελώς, υπάρχουν και εδώ κάποιες διαβαθμίσεις: στους βουλευτές Επικρατείας, Α' και Β' Αθηνών, Α' και Β' Πειραιώς παρέχονται επτά τηλεφωνικές συνδέσεις, ενώ στους υπολοίπους, οκτώ. 
Η ατέλεια βαρύνει βεβαίως τη Βουλή μέχρι του συνολικού ποσού των 13.500 ευρώ ετησίως για κάθε βουλευτή και για το σύνολο των συνδέσεων, ενώ καλύπτει και γραμμή Internet. 

Σχετικά με την κινητή τηλεφωνία κάθε βουλευτής δικαιούται μία  γραμμή σύνδεσης με εταιρεία της επιλογής του και η Βουλή τού καλύπτει μηνιαίως ως 250 ευρώ πλέον των παγίων τελών. 

Οι εξ επαρχίας βουλευτές για τη στέγασή τους δικαιούνται να μένουν  σε ξενοδοχείο ή να μισθώνουν οικία στην ευρύτερη περιοχή της Αθήνας και να λαμβάνουν μηνιαίως 1.000 ευρώ.

Επίσης η Βουλή μισθοδοτεί και έναν επιστημονικό συνεργάτη για κάθε βουλευτή, ο οποίος και τον προσλαμβάνει με την προϋπόθεση ότι θα απασχολείται πλήρως. 

Επίσης κάθε βουλευτής έχει το δικαίωμα να αποσπά τρεις συνεργάτες από το Δημόσιο, ενώ του διατίθεται και ένας αστυνομικός  για την προσωπική φρούρησή του.
Και όλα αυτά βέβαια εκτός των «παχυλών» αμοιβών τους.


Πανέμορφες εικόνες της Ελλάδας μας...

Beautiful Pictures of Greece.ppsBeautiful Pictures of Greece.pps
5573 K   Προβολή   Λήψη αρχείου  

Σοφά λόγια του Albert Einstein...

Ίσως το μεγαλύτερο μυαλό της σύγχρονης ιστορίας.
Το όνομα του είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με τη θεωρία της σχετικότητας,
που πέρασαν αρκετά χρόνια για να γίνει κατανοητή
από την υπόλοιπη επιστημονική κοινότητα και να επιβεβαιωθεί πειραματικά αργότερα.
Aποφάσισα να θυμηθώ και να βρω μερικά από τα καλύτερα ρητά του,
που είναι πάρα πολλά και βέβαια δεν έχουν σχέση μόνο με επιστήμη,
αλλά με έρωτα, ελευθερία, πόλεμο.

Διαβάστε λοιπόν σπουδαία και σοφά λόγια από έναν μεγάλο επιστήμονα
και συνάμα πολύ απλό άνθρωπο.

- Η δι
aφορά ανάμεσα στην ηλιθιότητα και στην ευφυΐα είναι ότι η δεύτερη έχει όρια.

- Η επιστήμη χωρίς πίστη είναι αδυναμία, η πίστη χωρίς επιστήμη είναι τυφλή.

- Ποτέ δε σκέφτομαι το μέλλον - έρχεται πολύ γρήγορα.

- Δυο πράγματα είναι άπειρα - το σύμπαν και η ανθρώπινη ηλιθιότητα,
χωρίς να είμαι σίγουρος για το πρότερο.

- Η φαντασία είναι περισσότερο σημαντική από τη γνώση.

- Δε μπορώ να πιστέψω ότι ο θεός επέλεξε να παίξει ζάρια με το σύμπαν
(ποτέ δε του άρεσε η κβαντική μηχανική).

Κάντε δεξιό κλικ εδώ, για να κάνετε λήψη των εικόνων. Για να συμβάλει στην προστασία του απορρήτου σας, το Outlook απέτρεψε την αυτόματη λήψη αυτής της εικόνας από το Internet.
Image- Δε ξέρω τι όπλα θα χρησιμοποιηθούν στον 3ο παγκόσμιο πόλεμο,
ξέρω όμως ότι ο 4ος θα γίνει με ρόπαλα και πέτρες.

- Ακούμπα τα χέρια σου σε μια ζεστή θερμάστρα για ένα λεπτό και θα σου φανεί σαν αιώνας.
Κάτσε δίπλα σε ένα ωραίο κορίτσι για μια ώρα και θα σου φανεί ότι πέρασε μόνο ένα λεπτό.
Αυτό είναι η σχετικότητα.

- Προσπάθησε να γίνεις όχι επιτυχημένος άνθρωπος, αλλά άνθρωπος με Αξίες.

- Η βαρύτητα δεν έχει καμία σχέση για την ερωτική έλξη ανάμεσα σε ανθρώπους.

- Μάθε από το παρελθόν, ζήσε το παρόν, έλπιζε για το μέλλον.

Κάντε δεξιό κλικ εδώ, για να κάνετε λήψη των εικόνων. Για να συμβάλει στην προστασία του απορρήτου σας, το Outlook απέτρεψε την αυτόματη λήψη αυτής της εικόνας από το Internet.
Image- Εάν το Α είναι ισοδύναμο με την επιτυχία τότε στο τύπο: 
Α = "Χ+Υ+Ζ"  
το Χ είναι η δουλειά, το Υ είναι η διασκέδαση και το Ζ κρατάει το στόμα σου κλειστό!

- Ένα μόνο με εκνευρίζει στη νεότερη γενιά, ότι πλέον δεν αποτελώ κομμάτι της.
Albert Einstein